reklama

La vie Parisienne…

...alebo realita Erasmus pobytu :D ...alebo ako odpovedať na otázku ako sa NAOZAJ máš? comment VIVRE [ako žiť] Ubytovanie v Paríži môže byť v skutku problém. Pre mňa teda vôbec nebol, dostala som miesto na intráku okamžite. Ale od ostatnych študákov v tomto „malom" meste viem, že vyznať sa v spleti ponúk, z ktorých každá druhá zaváňa podvodom, môže byť ťažké. Tak napríklad, môže sa stať, že si od vás potencionálny prenajímateľ vypýta zálohu vopred. Ak si nedáte pozor, vaše peniaze odídu a keď si zadáte adresu vášho nového údajného 'bydliska', na google maps nájdete buď neobývateľné stavenisko alebo rovno chatrč v africkej buši..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
  • comment VIVRE [ako žiť]

Nájomné je dosť vysoké, po malom prieskume som zistila, že platím naozaj najmenej, vďaka tomu že mám spolubývajúcu (talianku, ktorá mi perfektne varí, robíme spoločné nákupy, spolu sa vraciame v noci domov, delíme si domáce práce,..) a vďaka 'lukratívnej' štvrti, v ktorej bývam. Moja rezidencia sa volá Ornano, je v 18tom parížskom obvode, pouličná vôňa je zmes kukurice pečenej na nákupnom košíku, aromarického tabaku a potom taká bežná parížska vôňa- rozumej zápach všelijakých výlučkov. Ale tak isto to páchne v chic štvrti na juhu či v centre mesta pri najväčších pamiatkach, takže v tomto sme si všetci rovní :D

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Apropo rovnosť.. To je to, čo v tomto meste naozaj uznávam. Bohatí, chudobní, najchudobnejší, makléri, predavači, muzikanti, a dokonca ako sme mohli na vlastné oči vidieť aj starosta Paríža, všetci chodia metrom. Metro sa tak stalo zvláštnou súčasťou každodenného života všetkých obyvateľov, môže poslúžiť ako miesto stretnutia, módna prehliadka, a pre mňa zvlášť miesto, kde môžem pozorovať, porovnávať, jednoducho rozmýšľať o živote, o Paríži, o živote v Paríži. Ako jedna z mála nemám slúchatká na ušiach, a tak viac vnímam čo sa okolo mňa deje, akí ľudia mi ráno v preplnenom RER dýchajú na krk..

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • comment MANGER [ako jesť]

Hmm, jedlo je vo Francúzsku jednou z najlepších vecí, Francúzi to samozrejme vedia a sú právom hrdí na svoje kulinárske výmysly. Tak napríklad, už len nákup v supermarkete je veľkým útokom na moju študentskú peňaženku, totižto taký výber všetkého možného, od pekárenských pochutín, nezabúdajúc na bagety, cez syry, morské potvorky, mäsa a šunky od výmyslu sveta, a k tomu všetkému čerstvé ovocie a zelenina, ktoré sú tu naozaj kvalitné..Mňam. Pohár vína ku každému obedu, niet div že mnoho Francúzov má väčší/menší problém s alkoholizmom. Nuž ale, najväčší kulinársky zážitok môjho života bol, keď ma moja triedna, žijúca v Paríži, pozvala na obed k nim. Bývajú vo veľmi peknej a drahej štvrti, čiže na každom rohu majú originálneho výrobcu/dovozcu, nie ako my supermarket, takže napríklad krevety a avokádo, ktoré sme mali ako predjedlo, ešte pomaly 'dýchali' čerstvosťou, a krevetka sa v mojom tanieri tuším aj pohla ;) Takže dúfam, že po návrate domov bude na mojom kuchárskom 'umení' cítiť vplyv stredomorskej (FR/IT) kuchyne :P

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • comment ETUDIER [ako študovať]

Nuž a keď sme už a tom Erazme, mohli by sme aj študovať, nie? ;) Takže, život študenta, tak ako kohokoľvek iného vo Francúzsku, sa začína nekončiacou byrokraciou. Stačí ak spomeniem, že som si musela kúpiť špeci vecičku na všetky karty, ktoré robili moju peňaženku nenositeľnou. Študenská karta, Erasmus karta, nová banková, metro karta,...

Organizácia Erasmus à Paris sa stará o to, aby ani jeden večer nezostal chudák nový Erazmák sám na intráku. Každý večer sa koná nejaký pic-nique, soirée, hocičo. Navyše ak chodil človek na kurzy fr. jazyka a kultúry, patrí pod nejakú fakultu, býva v študenskej rezidencii, pozná nejakých Slovákov, potom spozná nejakých Čechov, potom spozná kamarátov svojich kamarátov, potom išiel na slovenskú omšu, potom išiel na fr. omšu pre študentov, a potom chce íst pozrieť aj saleziánov v Paríži, skrátka na otázku "Čo budeš robiť dnes večer?"- sa nedá odpovedať že nič!!! :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

..... to be continued (pokračovanie nabudúce ;)

Veronika Ondrejová

Veronika Ondrejová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som študentka farmácie, momentálne študujem v Paríži. Najviac na svete ma baví objavovať: nové miesta, ale aj čaro miest dávno známych. Nových ľudí- ale aj ľudí, o ktorých som si myslela že ich poznám, a pritom ma dokážu stále prekvapovať. Nové situácie- dobré či zlé- v ktorých človek môže zažiť tak nekončiaci záchvat smiechu, ale aj objaviť svoje hranice. Lebo celý život máme čo objavovať...;) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu